کد رشته محل دانشگاه شرق گلستان (کارشناسی ارشد ورودی مهر 1402)

 

رشته های کد انتخابی کنکور ارشد

کد رشته محل چیست ؟

بسیاری از داوطلبان کنکوری که نتیجه آزمون خود را دریافت کرده اند و باید انتخاب رشته را انجام دهند سوالی که برایشان ایجاد می شود این است که انتخاب رشته چگونه انجام می گیرد و منظور از کد رشته محل چیست.
این کد ، یک شماره و مشخصه ای است که برای تمام رشته ها در تمام دانشگاه های سراسری ، غیرانتفاعی و آزاد در نظر گرفته شده و داوطلبان از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته می توانند به آن دسترسی داشته باشند.
هدف از ایجاد کد رشته محل ، کاهش خطاهای احتمالی در زمان انتخاب رشته می باشد و هنگامی که شما کد رشته را وارد سایت می کنید ، مشخصات رشته که شامل نام رشته و دانشگاه ارائه دهنده آن می باشد ، مقابلش ظاهر می شود و پس از بررسی کردن و مطمئن شدن از آن ، تایید می کنید.


کد رشته محل چیست و چگونه آن را در سایت ثبت کنیم ؟


داوطلبان برای اطلاع از کد رشته محل های گروه آزمایشی خود را میتوانند از دفترچه راهنمای انتخاب رشته دریافت یا درصورت تمایل میتوانند یکی از رشته های دانشگاه شرق گلستان را از تصویری که کدهای آن در این مقاله نوشته شده است استفاده کنند.

در دفترچه انتخاب رشته اسامی رشته ها به همراه دانشگاه های ارائه دهنده درج شده است و در کنار هر رشته نیز می توانید کد آن را مشاهده کنید.


داوطلبان پس از دریافت فرم انتخاب رشته (در سایت سازمان سنجش آموزش کشور بصورت اینترنتی قرار داده شده است) بایستی به ترتیب رشته های انتخابی خود را که از قبل در برگه ای یادداشت کرده اند ، به ترتیب اولویت مورد نظر خود در سیستم انتخاب رشته این سازمان واد کنند، بدین صورت است که با وارد کردن هر رشته در آن نام و دانشگاه ارائه دهنده آن رشته مقابل آن نمایش داده می شود و در این زمان داوطلب باید چک کند که اطلاعات درست است و سپس تایید نماید.


هم چنین در سامانه انتخاب رشته امکان انتخاب رشته هایی که مجاز نیستید ، وجود ندارد و اگر رشته ای را انتخاب کنید که در گروه آزمایشی شما نمی باشد و یا بر اساس کارنامه کنکور مجاز به تحصیل در آن دوره نمی باشید ، پیام “مجاز به انتخاب این کد رشته نمی باشید” را دریافت می کنید.

1401 © کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی شرق گلستان می باشد.

جستجو